duminică, 5 iulie 2015

Știu de mult că există români în Basarabia!



Știu din facultate! Acolo m-am prins că în Moldova trăiesc români. Greu m-am prins. Recunosc...  Da bine că rezultatul final a fost unul pozitiv. Ce mai am ajuns și eu la facultate în a doua jumătate a anilor ’90. Viață de student! Cămine obosite, șapte blatiști într-o cameră de două, trei persoane, gândaci flămânzi, miros neaoș de ciorapi care se lipeau din prima pe tavan, muște grase și frumoase, urlături de haiduci beți criță pe la ora 4 dimineața, precum și strigăte provocatoare din seria Ia ieși în față ăla la care nu-i place cum joacă baschet bunicu? Și mulți, mulți frați di pisti Prut. Frați di limbî rusî și apucături așișderea. De fapt nu chiar așa de frați... Nici măcar veri... Mai mult cunoștințe care se plac, precum îi place câinelui murăturile. Ce s-o mai lungim. Vremuri tulburi! Dacă mergeai în facultate cu figuri de maciomen îți scoteau rapid rușii gărgăunii din cap. De vroiai musai să le păstrezi, atunci începea distracția. Deveneai un showman de toată isprava. Rușii, cum le ziceam noi, basarabenii cum erau catalogați oficiali, erau cei mai curajoși și tari oameni. De departe! Vitejia lor era prin cămine de-a dreptul legendară... Haiducia și eroismul lor era însă condiționate de niște aspecte, aș spune de-a dreptul minore. INSIGNIFIANTE! Mai precis erau smardoi dacă erau înalți de vreo tonă și grei de circa doi metri și aveau de-a face cu 7,8 de-ai noștri cu pietre în buzunar, ca să nu-i ducă vântu. Români de 93 de kile cinci persoane. Cu toate oasele la vedere. Lesne de confundat cu scheleții. Buni în laboratorul de anatomie. Situațiile astea erau pe placul rușilor. Băteau la mioritici ca la fasole. Adevăru-i că ex-sovieticii aveau și capetele tari și pumnii. Discuții filozofice cu ei încropea-i mai greu. Ușor era să demarezi o păruială.  Ce trece vremea... Parcă alaltăieri săream ca un țap in fata ruso-basarabeanului, român neaoș de limba rusă, și strigam amenințător Mmmbbbbbăăăăăăăăăăă… te sparg! Am făcut Karate, Kyokushin, Kung Fu, Kilimanjaro, Marlboro, Beijing, Shanghai, Sumo.... Moldoveanul nostru, cu posibile rădăcini moscovite sau cu din-alea valahe de care încerca să scape, se uita chiorâș la mine, precum prostu la baba cloanța. Cu pumnii strânși, pregătiți pentru spart capete, ne băteam în psihologie. Șî șe... io-l aduc pi Viiteeea șî pi Iiigor... Gata eram. Mă tăiam ca maioneza. Mă vedeam sfâșiat de raketzi și urmărit cu recompensă pe capul meu pusă de mafia rusă. Basarabeanul își lua o mutră inexpresivă precum văzuse că fac rușii prin filmele americane și plusa ca la poker: Criiiieeed că viiiniiii șîîîî Vasâââââli șîîî Ivaaaan... Hait!!!! Tră să imi iau loc în cimitir cât mai rapid, îmi ziceam panicat. Central, cu vad bun. La vedere. Nu-i destul că vine Vasilică ăsta, care după nume o fi și canibal, mai vine și Ivan... Dacă rusu n-o fi unul mare și prost și știe istorie?!? Și știe de Ivan cel Groaznic… Mă duce la Moscova mă agață, taman ca țaru pe antipatici, și oricine trece pe acolo taie o bucată din mine? Eram terminat psihic. Când auzeam dădeam în icter. Iar vine cu d’ăstia de șapte metrii. Pe naiba! Rusoiul sau prorusoiul avea vreun Igor printre cunoștințe, dar era probabil vreun mititel cu mâna în nas, pe clasa a III-a sau a IV-a. Unul care trebuia să studieze mult ca să devină ditamai rachetul. Cu o voce prietenoasă și genunchi tremurători, ca înainte de condamnarea la moarte bâguiam ceva mai mult mort decât viu: Bineeeeeee... tu crezi că mi-e frică de urâții ăia ai tăi? Habar nu ai ce periculos sunt... Foarte periculos! De mi-e foame, îți mănânc tot Chișinăul. Da hai mai bine să ieșim pe interval noi doi ca băieții și nu mai chemi pe nimeni. Începeam apoi cu lingușeala plângăcioasă: Oricum ești mai tare decât mine... În gând rosteam nelipsitele rugăciuni: Doamne dă să ne batem noi doi, că altfel iar trebuie să plec acasă vreo trei săptămâni să mă ascund ca șobolanu. Mă omoară mama că nu vin la școală… Doamne!!! Îl las să-mi de-a vreo zece pumni în plus pentru înjurătura de alaltăieri, numa dă doamne să nu cheme pe nimeni... mă rugam eu fierbinte. De vreo două ori rugăciunile mi-au fost ascultate. Ulterior am realizat că sunt români și prin Basarabia când la un meci de fotbal m-am luat la harță cu unu di pisti Prut și moldoveanu’ a zis: Știeei șie? Hai noi doi cu pumni... da nu mai chiiieeemi pi nimi după băăătăăăliiii, folosind taman vocea aia mieroasă a mea, în care se simțea promisiunea că o să mă lase să-i aplic câteva scatoalce în plus, ca să fiu mulțumit și să stau cuminte după cafteală. Așa mi-a devenit de simpatic plagiatorul, că l-am cinstit cu o cafea. Acuma la vreo cinșpe ani distanță mă întreb cum o fi aterizat moldoveanu’ nostru pe aici?!? Că cei care-i expediau bursieri peste Prut au știut de ce este nevoie ca să nu mai fie deranjați ani buni de prostii d-astea unioniste. Ai noștri de dincoace au înghițit gălușca și i-au primit pe indivizii cu probleme de integrare și cu probleme la cap pentru o reciclare românească. Deștepți sovieticii și sovietoii... Adevărul este că și azi cu un set de creaturi de tipul celor din ’90 trimise dincoace de Prut, pe slugile Moscovei nu i-ar deranja pe nimeni cu Mari Adunări Naționale și marșuri unioniste până în 2053. Întrebarea peste timp însă rămâne: Oare cum s-o fi rătăcit moldoveanul nostru, în aceea perioadă, pe aici?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu